Friday 20 January 2012

Checklist utk CUTI..

Assalamualaikum...

       ALHAMDULILLAH.... Selesai sudah perjuanganku menghadapi exam.. Yup, I've been isolated myself from any entertainment just to make myself focus on the examination. Sounds kerek kan... Tapi, to be honest I admit that Im the one who cant keep focus when there are distractions around me. Tak boleh tahan... Nanti buku yg tengok kita, bukan kita tengok buku. Hehe... Now, the battle is over bebeh... Hanya menunggu result sahaja. TAWAKKAL TU 'ALALLAH setelah sedaya upaya melakukan yg terbaik. Apapon, ALLAH knows best. So, sekarang cuti dah bermula..*macam cuti sekolah pulak..hehe.. Tempoh yg diberikan adalah selama 1 bulan 2 minggu saje maaa.. Dan itu juga bermakna, saya perlu rancang cuti ini dgn sebaiknya. I want it becomes meaningful break.;))
 
         Abis je exam, dalam kepala saya ni dah ada checklist utk cuti... hehe. Mudah2an tertunailah semua yang ada dalam checklist ni.

#1 I wanna spend quality time with my family. Yup, Im a family woman and without them I am nothing.

#2 Saya nak khatamkan bacaan Quran. Another 7 juzuks left. Ameen...

#3 Nak baca buku yg dah siap2 beli kt bookstore. *Memang akan sentiasa ada pertambahan koleksi bacaan    saya. Hehe...

#4 Saya nak mkn makanan ape je yg ada dlm kepala ni atau dalam erti kata lain, nak "mencomelkan" sikit badan ni. Hehe.

#5 Hampir terlupa. Ni memang tugas wajib saya setiap kali ada kt rumah. Apa lagi kalau bukan menjadi driver Madam saya. hehe. Omak den lah.

#6 "Lepas geram" tgk TV. Seriously, lama sangat tak tengok TV. But, on selecting programs je lah..

#7 Bila cuti juga, bermakna, FB & Twitter saya sentiasa berada dalam mode online. Yup, I am available. Almaklumlah, banyak masa terluang kan... hehehe...

      OK, itu saje checklist saya.. Takdelah banyak mana, tapi entah berapa yang terlaksana kan... hahaha.
Above all, I just wanna wish myself n friends, HAPPY HOLIDAY.. Do spend your holiday wisely ya!!;))



Inilah buku yg saya beli utk "teman" saya time cuti.
Its a true story pasal seorang ibu anak 3 diculik & dilacurkan. Pengalaman penulis buku ni sendiri.
*sorry xtau mcm mana nak rotate gambar dkt blog.;))


P/S: T'igt dulu time sekolah, cikgu selalu ingatkan, pastikan bila naik je sekolah balik, semua anggota badan masih lengkap lagi. Hehehe....
                                         

No comments:

Post a Comment