Saturday 31 December 2011

Tahun Berganti....SALAM 2012

Salam semua...

          Mode: blur... haha.. Oh yeahh!! Only few hours or perhaps minutes that we are going to say HI to 2012 and bubye 2011.. pheww!! rasa sekejap masa kan. Pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun berikutnya.. *kalendar 2012 takda lagi ni...hehe.. Tahun baru, apa yang kena baru? baju? fesyen? stail? ohhh... no.. no.. no.. Saya hanya fikir yang umur saya & kita semua makin meningkat & itu juga bermaksud kita semakin menghampiri  salah satu circle kehidupan kita sebagai manusia. ALLAHUAKBAR.... Itu antara yg utama yang patut kita fikirkan. Takdelah rasa nak enjoy je kan?;)
     
        Another thing is, untuk tahun 2012 saya takde azam. I bet that those who read this will think that I dont have vision. Haha... Nevermind... Nak berazam, tak perlu tunggu nak masuk tahun baru. Buat azam on the 1st day for every year, but, selalunya, belum sampai tengah tahun dah lupa kan? hehe... Kalau betul2 yang nak makesure azamnya tercapai, PLEASE, DO YOUR OWN REMINDER!! take note... tulislah kat mane2 yang kita mudah nampak, mudah baca... inshaALLAH, terlaksana lah azam anda itu... ok, back to mine. Saya takda azam sebab saya sentiasa ada je benda yang saya nak perbaharui. Sebab saya sedar yang diri saya ni banyak sangat kekurangan. So, I just want to be better and better person. Bukan kena ikut tahun nak renew skills or nak gain knowledge. Sesungguhnya, peringatan daripada orang2 sekeliling sangat penting kan untuk mencari diri kita... Jadi, PLEASE KEEP REMIND ME ABOUT TO BE A BETTER PERSON... Saya banyak kekurangan.... Semoga ALLAH sentiasa menetapkan hati saya untuk terus belajar & belajar. ameen ya rabb...

       Mengenai 2011, banyak yang saya belajar, yang saya lalui... Tidak mahu dipanggil kenangan pahit atau manis kerana bagi saya, setiap pengalaman yang saya lalui cukup mengajar saya mengenai sesuatu perkara. Cukup membuka mata saya untuk lebih mengenali kemampuan diri. All the memories are precious indeed. Terima kasih kepada orang2 di sekeliling saya terutama keluarga, sahabat handai & semua kerana sama2 memberikan pengalaman kepada saya. Mengenali & menyayangi mereka semua lebih buatkan saya cool bila berhadapan dengan kekalutan. ALHAMDULILLAH... 

     Innallaha ma'as sobirin... Allah beserta orang2 yang sabar... Itulah ayat favourite saya untuk tahun 2011 & InshaALLAH akan terus jadi favourite setiap masa. Hati saya sebak bila membaca ayat tersebut di dalam Surah al-Anfal. Yup!! Itu menjadi ayat motivasi bila setiap kali saya merasa sedih, tension & nak marah. I would cried whenever I recite this surah. SUBHANALLAH... Semoga Quran akan sentiasa menjadi teman rapat kita semua kerana ayat2 di dalam Quran itu adalah kata2 cinta daripada ALLAH....

     Last but not least, semakin menghampiri ke penghujung tahun 2011, saya didatangi satu kebahagiaan. Apa dia? Biarlah rahsia. hehe.. Ape pun, sentiasa mengharapkan redha daripadaNYA & semoga sentiasa diberikan yang terbaik & semoga segala keputusan yang dibuat akan sentiasa mendatangkan kebaikan. INSHAALLAH....

      After all, mudah-mudahan 2012 akan memberikan yang terbaik buat kita semua... Semoga kehidupan kita, diri kita lebih baik dari yang sebelumnya. Tiada apa yang lebih diharapkan melainkan kebaikan. Tapi, seandainya sesuatu yang diluar jangkaan & perancangan kita berlaku, terima dengan hati terbuka kerana sesungguhnya ALLAH MAHA MENGETAHUI apa yang terbaik buat hambaNYA...

           

               P/S: Saya juga mendoakan agar para pemimpin lebih "bijaksana" di dalam 
                      menguruskan pentadbiran... 
                     *no... Im not campaigning... Just voice out my hope...;)
     

                                               
       

No comments:

Post a Comment